Riječ župnika



Dragi župljani i prijatelji našega listića

Mi smo ljudi nesavršena bića i neprestano moramo učiti i truditi se da postanemo i ostanemo ono što bismo trebali biti. Evo, npr, tko je to savršen vozač? Uvijek iznova učimo, neprestano pazimo, pa ipak griješimo. Tako je u svakom našem poslu, a tako je, na žalost, i u našem duhovnom životu. Griješimo. I u ovom je slučaju, naravno, potrebno pogrešku i grijeh priznati, za nj se pokajati, a znamo, Bog je milostiv i milosrdan. Bogat je dobrotom i ljubavlju, Bog prašta i nas ući da od srca oprostimo bližnjima.

Dizači utega su zaista posebni ljudi. Mogu podići i dvostruko više nego što su sami teški! Evo primjera. Dizač najteže kategorije može u trzaju podići i 220 kg. I time osvaja prvo mjesto. I zamislite – stavite mu na njegove utege još samo 2 kg. Što se događa? Ne može podići do kraja. Samo zbog 2 kg? Priznat ćete: i najjači dizač utega ima svoje granice. A ima li Bog svojih granica? Dobro, Bog ne može stvoriti okrugli trokut, jer je to besmislica, međutim, može li Bog npr. sve oprostiti? Može.

I najveće zločine? Može. I baš najveće, najveće zločine? Može. Može pod jednim uvjetom. Da to čovjek stvarno hoće, da to stvarno želi i da se kaje zbog svojega zla. Takav je Bog. Pa kako onda Bog ne prašta uvijek? Kao da je Bog postavio granice svome praštanju. Čuli smo Isusovu prispodobu, evo, te je granice Bog postavio vlastitom milosrđu. Nema toga grijeha koji Bog ne bi oprostio, nema takvog zločinca kojega Bog ne bi uzeo za svoje dijete, nema tolikoga grešnika kojemu Bog ne bi htio iskazati svoje milosrđe i sve to pod jednim jedinim uvjetom: onaj koji želi Božje oproštenje i Božje milosrđe, treba takvo isto oproštenje i milosrđe iskazivati svojim bližnjima. Zato je vrlo znakovito Petrovo pitanje i Isusov odgovor. Petar pita: Koliko puta da oprostim bratu svome ako se ogriješi o mene? Do sedam puta? Isus mirno i duhovito odgovara: Ne kažem ti do sedam puta, nego do sedamdeset puta sedam. Što to znači oprostiti sedamdeset puta sedam? To znači bezbroj puta oprostiti. A ja i praštanje?

Vaš župnik


Mrlje na košulji



Nakon napornog prijepodneva župnik i kapelan sjeli su blagovati i podijeliti nedjeljni bratski stol.
Župnik u klasičnom stilu i odijelu, a kapelan u nešto svježijem izdanju, jer je umjesto uobičajene crne stavio moderniju bijelu košulju. Kad je, međutim, počeo ručak, njegov izbor se pokazao odvažnim, jer je bilo gotovo nemoguća misija završiti ručak bez mrlje na njoj.
Ma koliko se dobro pazio ubrusom, ipak je odnekud kapnula kapljica što je na bijeloj košulji djelovala kao golema ružna mrlja koja je nagrdila njenu bjelinu.

Uz blagi osmijeh župnik je ostavio sebi svojstven komentar: Vidiš, dragi brate, grijeh je sličan mrljama, a duše košuljama. Što je duša bjelja i čistija, i onaj mali grijeh je na njoj doista nametljivo uočljiv.
A što je duša zapuštenija, kao crna košulja pri jelu, da i nešto teže pogriješi, uopće nije u stanju uočiti koliko je onečišćena i ranjena vlastitim postupcima i zlima.

* * *

pomilovanje značenje


pomilovanje, akt najvišega drž. organa kojim se određeni osuđenik poimence potpuno ili djelomično oslobađa od izdržavanja kazne, ili kaznenoga progona, ili mu se poništavaju pravne posljedice kazne.

amnestija značenje


amnestija (grč.), pomilovanje; akt najvišega organa vlasti kojim se poimence određene osobe oslobađaju od kaznenoga progona, ili im se potpuno ili djelomično oprašta izdržavanje kazne, ili im se izrečena kazna zamjenjuje blažom i, u pravilu, ukidaju pravne posljedice osude.

abolicija značenje


abolicija (lat.: uništenje, zatiranje). 1. Ukidanje (zakona, prakse, običaja). 2. Oslobađanje od kaznenoga progona, kazne, tj. ako je kazneni postupak u tijeku, on se obustavlja.



Prijedlozi Isusu za izbor učenika od "Savjetovališta za zvanja!
"Poštovani Rabbi! Sa svima tvojim budućim suradnicima smo obavili potrebne testove, pokuse i probe, teoretske i praktične, i to kroz punih deset dana. Svi u Savjetovalištu se slažu da većina Tvojih izabranika nema ni pretpostavke, ni odgoja, ni ikakve prikladnosti za vodeće uloge i pothvate koje im kaniš povjeriti. Nemaju pojma o zajedništvu, ni o zajedničkoj akciji, ni odgovornosti. Teško ćeš se razočarati nad njima. Mi Ti preporučujemo potražiš druge osobe koje će imati više iskustva u vodstvu i više sposobnosti, a osobito u radu s ljudima. Iznosimo bitne sažetke svojih sudova o svakom pojedinom kandidatu:
 1. ŠIMUN PETAR iz Betsaide, sin Jonin, po zanimanju ribar: emocionalno nestabilan. Čovjek burnih reakcija. Niti ne pokušava obuzdati jezik ni svoje emocije. Promjenjiv k´o vrijeme u jesen. Više puta ne zna što je rekao. Lako pada, a gorko se kaje kad padne. Bježi od bilo kakve žrtve. Riskantno je povjeriti mu neku težu zadaću. Bude li vodio kakvu zajednicu, upropastit će je!
2. ANDRIJA, brat njegov, također ribar. Nema osobine vođe. Svoje mjesto lako ustupi drugome. Uvijek će biti na trećem ili na zadnjem mjestu. Često gnjevan, a pomalo i ljubomoran. Bilo bi više koristi da se oba brata vrate mrežama koje su ostavili.  

 3. FILIP iz Betsaide. Postavlja naivna pitanja. Nesnalažljiv u životnim situacijama. Povodljiv. Nećeš imati velike koristi od njega.
 4. i 5. JAKOV i IVAN, isto tako braća, sinovi Zebedeja i Salome. Stavljaju svoje osobne i obiteljske interese iznad interesa zajednice. Često govore o svojoj obitelji. Vatreni k’o gromovi. Oni bi mnoge stvari, pa i osobe, radije spalili nego spasili. Opasni su po Družbu i društvo.
 6. NATANAEL ili BARTOLOMEJ iz Kane Galilejske. Pokazuje veliko nepovjerenje prema ljudima, pa će ga vjerojatno pokazati i prema novoj zajednici i prema Tebi osobno. Sudi ljude po mjestu, ne po karakteru.
Ali je iskren.
7. MATEJ, bivši carinik, čovjek veoma loše prošlosti (bio je na crnoj listi na Uredu za zapošljavanje). Inače najpismeniji u zajednici, uz Ivana Zebedejeva. Mogao bi biti koristan društvu da nema mrlja iz prošlosti.
8. TOMA zvani Blizanac. Sumnjičav. Sklon postavljanju neumjesnih pitanja. Ruši moral u zajednice. Povlači se iz skupine kad vidi da ne ide po njegovu. Prihvaća samo svoj sud. Rijetko se zna prikloniti zajedničkom mišljenju. Izrazito negativan u zajednici.
 9. i 10. JAKOV ALFEJEV i JUDA TADEJ, naginju teškoj depresiji. Uglavnom šute. Gotovo nezainteresirani za ispitivanje ni za dobre rezultate. Čak ni za molitvu. Bilo ih je teško testirati i nisu za preporuku.
11. ŠIMUN zvani Revnitelj, Kanaanac, skloniji je svađi i bodežu nego lijepoj riječi i uvjeravanju. Tip bez imalo diplomatskih vještina, nije uopće za Tvoje organizacije. On je doslovno zalutao u skupinu.

  12. Jedini kandidat koji očituje veliki duhovni potencijal, silnu intelektualnu sposobnost i moralnu podobnost, koji neobično uspješno surađuje s ljudima, sklon poslovnosti i kontaktibilnosti, snalažljiv i okretan, pun motivacije, zdrave ambicije i odgovornosti, jest JUDA koji sebe naziva Iškariotskim. Skupio je najviše bodova u ispitivanjima. Ima najviši kvocijent inteligencije. Čovjek je to velikih obećanja. Može ti biti desna ruka, zamjenik. Jedino što smo primIjetili jest da ima malo duge prste pa ga drži na oku.

Želimo ti uspjeh u pothvatu i u pronalaženju novih ljudi.
Savjetovalište za zvanja Jeruzalem

Božje milosrđe



Benediktincu, p. Riccardiu, došao mladić sav zbunjen. Bacio se na koljena govoreći:
– Oče, počinio sam sve grijehe.
– Sve, osim jednog – odgovori ispovjednik.
– Ja vam kažem sve, jer nema ga koji nisam učinio.
– A ja opet ponavljam: sve osim jednog.
– Kojeg?
– Nisi posumnjao u Božje milosrđe. I zato si se došao ispovijediti. Može biti da si ti i počinio sve grijehe, grijehe svake vrste. Ali, budući da nisi posumnjao u Božju dobrotu, Bog će ti ih sve oprostiti.


Jednog dana, mudrac učeniku dadne praznu vreću i košaricu punu krumpira. "Razmisli o svim ljudima koji su u skorije vrijeme rekli ili učinili nešto protiv tebe, posebno onima kojima ne možeš oprostiti. Svako takvo ime ureži ujedan krumpir i stavi sve takve krumpire u vreću."

Učenik se sjeti mnogih imena i uskoro mu je vreća bila puna krumpira.

"Tjedan dana ćeš nositi vreću sa sobom kamo god pošao", reče mudrac. "Nakon toga ćemo opet razgovarati."

Učeniku se zadaća učinila lakom. Nositi okolo vreću krumpira nije baš jako teško. No, nakon nekog vremena, vreća mu posta pravi teret. Smetala mu je i sve mu je teže bilo podići je na rame, premda je bila jednako teška kao i prije.

Nakon nekoliko dana iz vreće je počelo smrdjeti. Izrezbareni krumpiri počeli su trunuti i vonjati. Ne samo što ih je bilo nezgodno svugdje vući sa sobom nego je to postalo i prilično neugodno.

Tjedan dana je napokon prošlo. Mudrac pozva učenika i upita ga: "Jesi li razmišljao u vezi s ovim?"

"Jesam, učitelju", odgovori učenik. "Kad nismo u stanju oprostiti, nosimo te svoje negativne osjećaje svuda sa sobom, kao što sam ja nosio krumpire. Negativnost je težak teret, a s vremenom postaje sve teži i neugodniji."

"Da, upravo se to događa kad nam se netko zamjeri tako da to ne možemo zaboraviti. I, što misliš, kako možemo olakšati taj teret?"

"Moramo težiti tome da oprostimo."

"Oprstiti čovjeku koji te povrijedio značilo bi ukloniti jedan krumpir iz vreće. Koliko je osoba kojima si ti spreman oprostiti?"

"Dosta sam razmišljao o tome, učitelju", reče učenik. "Premda to od mene zahtijeva priličan napor, odlučio sam oprostiti svima."

"Odlično, znači da možemo izvaditi sve krumpire. Je li se ovog tjedna još netko ogriješio o tebe?"

Učenik je malo razmišljao, a onda priznao da jest bilo takvih, premda ga je uhvatio strah da će se njegova prazna vreća opet napuniti krumpirima.

"Učitelju", upita učenik. "Ako nastavim ovako, neće li u mojoj vreći svakog tjedna biti krumpira?"

"Da, dokle god ljudi govore protiv tebe ili rade protiv tebe, dotle će u vreći biti krumpira."

"Ali, učitelju, mi ne možemo kontrolirati postupke drugih ljudi. Kako nam tao u tom slučaju može pomoći?"

"Do taa još nismo ni stigli. Sve o čemu smo dosad razgovarali posve je uobičajen odnos prema oproštaju. Razni filozofi i razne vjere uče nas istome — treba težiti tome da oprostimo jer to je velika vrlina. Ali to nije tao jer tao ne poznaje težnju." "A što bi bio tao, učitelju?"

"Na to pitanje možeš i sam odgovoriti. Ako su krumpiri naši negativni osjećaji, što je vreća?"

"Vreća je... da nema vreće, ne bih imao u čemu držati krumpire. To je, dakle, nešto u nama što nas tjera da se zadržavamo na osjećaju povrijeđenosti... Znam što je to kod mene: previše držim do toga koliko vrijedim."

"I što će se dogoditi ako prestaneš do toga držati?"

"Tada mi se bilo što što bi ljudi mogli reći ili učiniti protiv mene neće činiti tako velikim."

"Ako je tako, ne moraš više urezivati imena u krumpire. To znači da nema više tereta i nema više smrada. Put opraštanja je svjesna odluka, ne samo da ćeš maknuti pokoji krumpir nego ćeš odbaciti cijelu vreću."


Mreža ljubavi



Žena nekog ribara počinila je preljub s nekim mornarom. Prema običaju te zemlje trebalo ju je baciti s neke visoke klisure. No, u noći prije izvršenja prevareni suprug se popne na stijenu litice. Od jakih konopa napravi mrežu iznad ponora, pa je ispuni travom, spužvom i slamom. Kad je sljedećeg jutra izvršena kazna, padne žena s litice, no zahvati je mreža ljubavi njenog muža.

Wermer Bergengruen


Bog nam je svojom smrću na križu ispleo mrežu ljubavi. Zapitajmo se: Pletemo li ili kidamo mreže jedni drugima?

Priča o opraštanju



Stari je mudri Indijanac davao savjete mladićima svojega plemena: Kad se jako srdiš na nekoga koji te smrtno uvrijedio i odlučiš dignuti ruku na njega, prije nego to učiniš, napuni dobro svoju lulu i sjedni.
Kad ispušiš prvu lulu, primijetit ćeš da je smrt prejaka kazna za počinjenu uvredu.
Tada će ti se učiniti dovoljnim da pljuneš u neprijatelja.
No, prije toga sjedni, napuni ponovno lulu duhanom i propuši je do kraja.
Osjetit ćeš kako je pljuvanje pretjerano, pa će ti biti dovoljno reći nekoliko oštrih riječi prijekora.
Dobro, to nije puno, ali i prije toga uzmi još jednom lulu u usta i kad je dovršiš, OSJETIT ĆEŠ KAKO JE NAJBOLJE OTIĆI I POMIRITI SE S ONIM ČOVJEKOM.

iz Priče o pahuljici – Ljudevit Anton Maračić

MOLITVA ZA HUMOR



Daruj mi dobru probavu, Gospodine, pa i nešto za probavu.
Daruj mi tjelesno zdravlje, zajedno s potrebnim smislom da ga što bolje sačuvam.
Daruj mi svetu dušu, Gospodine, koja u oku zadržava ono što je dobro i čisto, kako se na pogled grijeha ne bi prestrašila, nego našla sredstvo da stvari opet sredi.
Daruj mi dušu kojoj je dosada tuđa, koja ne pozna mrmljanja, ni uzdisanja, ni tužbe, i ne dopušta da se odviše brinem za ovo nešto koje se šepuri, a koje se naziva 'Ja'.
Gospodine, daruj mi smisao za humor.
Daj mi milost da razumijem šalu, kako bih upoznao malo sreće u životu - i od nje dijelio drugima. Amen.

Hodočašće u MOLVE - 30.09.2017.


Marijina Legija iz cjele Hrvatske organizira hodočašće BDM Molvarskoj 30.9.17. te poziva sve zainteresirane župljane i Molitvene članove iz naše župe da i mi hodočastimo u to hodočasničko mjesto.
Javite se Marijinim legionarima ili župniku.

PRIJATELJI ŽUPE